Friday, July 30, 2010

Tinjauan Dunia: Kuala Lumpur

Aku manusia yg telah agak lama berulang-alik, berkerja serta menetap di Kuala Lumpur. Walaupun begitu, aku terus terang ckp, jarang2 ke tempat menarik di KL ni kecuali tuk ke tempt yg perabihkan duit mcm Sogo. Tp kalo aku outstation obersee mmg aku jelajah abis tempat tu. So kesempatan seminggu menghilangkan diri, aku terjah tmpt2 menarik di KL.

KL mmg sesuai untuk seisi keluarga berehat minda (jgn pk pasal jln jam ye!). Ada byk tempat menarik yg boleh dijelajah..free of charge..a.k.a xpayah bayo sbb aku pun xde duit sgt..wakakakaka..

Tempat menarik yg free:

Sky Bride KLCC
naik ke jambatan tgh KLCC menikmati panorama indah KL. FOC tp kene amik tiket awal pg seawal 7 pg di basement dekat Maybank.

Taman Orkid/ Bunga Raya
G tgk tanaman orkid yg lawo-lawo..mcm dlm gambo ni..

Tugu Negara
Menyelami kegigihan perajurit Tanah Melayu memperjuangkan Malaysia dulu..isk..isk..isk..sedey....pilu jek...

Galeria Seri Perdana
Lalu ikut jalan Istana..sebelum simpang jln duta. Mmg best..ni rumah PM lama..Tun Mahathir. Ada byk brg2 yg dikekalkan d dipamerkan..3 tingkt rumah ni...g la tgk sendiri..mmg best..

Royal Selangor Pewter
Ni plak g tgk cemana pewter dihasilkan. Terletak di area Wangsa Maju. Mmg best jugak..bleh wat demo ketuk2 pewter..tp hancur pewter tu aku kerjakan...kalo nk masuk School of Hardknock kene bayao RM50. Xmo pun xpe..sekolah tu bg 1 plat pewter n ajar buat bentuk..boleh wat nama kita n mcm2..paling best..boleh wat balik wooo..

Tempat Menarik Yg Kene Bayo

Muzium.
KL Tower - lupa la plak berapa..sbb org belanja
Restoran Berputar KL Tower
- Bayaran mkn tghr RM60..makan sampai perut meletup...sambil tgk pemandangn seluruh KL. Mkn mlm RM135..ala-ala candle light
Taman Burung
-best giler...

Dan byk lg la...susah mau citer...sapa nk tahu..email kt aku..yg pasti aku amik 3 hari tuk habiskan jelajah KL. BestKan!!

2 comments:

  1. Assalamualaikum, hehe...rupanya ada jugak orang yang menghayati tempat2 di KL ye...hehe...saya pernah pergi Royal S'gor Pewter tu (2x)...About 4 years ago, masa jadi student and 2 years ago masa bawa students pergi visit kilang tu..hehe..saya pun workshop tu..ape ye namanya? Hardknock ye? saya punya hasil pun sgt2 huduh...hehe..malu nak tunjuk..last2 jadi tempat ape tau? tempat letak ubat nyamuk..hehe

    ReplyDelete
  2. ehehehe..bestnyer jd ubat nyamuk tu..bleh duk dlm bekas pewter..eheheehhe..sebenarnya banyak lg tempat menarik kt KL...tp kita je yg xnmpk kan..asyik nmpk negara org je..(bandung, tanah abang..) dulu saya pun sama..skang nk g dlm negara je la plak..

    ReplyDelete